Re: UUID giver bøvl på klonet maskine

Hej Martin

Tak, se kommentarer nedenfor.

/Mogens

"Martin Møller Skarbiniks Pedersen" <traxplayer@xxxxxxxxx> writes:

> Ja, selvflg. Harddisken er jo netop ikke skiftet i forhold til UUID
> informationerne.

> Ja, selvflg. Da UUID på harddisken på maskine 2 jo er forskellig fra
> UUID på harddisken på maskine 1.

Som jeg skrev tidligere, UUID for den klonede disk er uændret, set fra
SystemRescueCD! Men jeg ved jo ikkke om Ubuntu har samme opfattelse.

Så er vi tilbage ved, at jeg ikke forstår hvad UUID er knyttet til.
Den fysiske disk? Nej, se ovenfor. Partitionens data? Måske, plus noget andet.
Ellers ville kopien jo virke.

Hvis jeg skal fake det her, må jeg kende algoritmen.  ;-)

Jeg har postet begge filer tidligere i denne tråd. Det var mine bedste gæt
ud fra man fstab og den gamle menu.lst. Men syntaxen kan være forkert, som
du siger.

> Jo, det duer, hvis du har gjort det korrekt.
> Er du sikker på at du har sat en label korrekt på partitionerne og du har
> brugt den rigtige syntax i /etc/fstab og i menu.lst ?

> Du kan jo bruge at slette alt under /lib/udev/devices/ på maskine 1
> lige før du kører

Eller på disk 2 efter kopieringen.  :-) Den sti er ny, fandt ikke
nogen der lignede i /etc/udev/rules.d/, de filer så meget generelle
ud.

Så efter min fornemmelse manglede vi at finde noget cached info.
Slettede alt i /lib/udev/devices/ efter boot fra CD. Reboot.
Det får den heller ikke igang.

> partimag og evt. kigge i /etc/udev/rules.d/??-persistent-storage.rules, men
> det er altså nemmere bare at sætte labels på partitionerne korrekt.
>
> mvh
> Martin

Selvfølgelig kunne jeg reinstallere fra en Ubuntu CD, men nu er der gået
sport i at bevise, at man kan (gen)danne en installation ud fra en
backup. - Det er vel ikke helt irrelevant. ;-)

--
  Mogens Dybæk Christensen
  e-mail mdc at mail dot tele dot dk