Re: Emacs og dead keys

Egon Andersen wrote:
Hej SSLUG'er,

Jeg er stødt på et lille men ganske irriterende problem med Emacs i Fedora-10 - den synes åbenbart ikke særligt meget om at jeg ønsker at anvende de såkaldte 'dead keys' som fx ~ hvis jeg vil skrive é

Jeg er helt overbevist om, at der er noget jeg kan sætte op i .emacs, men problemet er blot hvad/hvordan?

Jeg bruger ikke Emacs, men 'dead keys' er da et spørgsmål om keyboard layout, som sættes i xorg.conf. I xorg.conf kan deadkeys slås fra; check lige dine keyboard settings i Section "InputDevice". Men jeg har googlet lidt på emnet; der kan måske være et problem, hvis emacs startes med option -nw. https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/emacs21/+bug/35231

--
Med venlig hilsen

Jørgen Heesche
mailto:heesche@xxxxxxxxxxx