Re: Xorg.conf Nvidia 9600GT Was: ubuntu/linuxmce Satelco DVB-C

Henrik Jensen skrev:
> ...snip...

> Okay det venter jeg så med til de bliver mere tilfreds med de driver og de
> kommer til 9xxx.

> Det vil sige i linux vil alt decodningen ske via software ?
> altså Mpeg2/4 vil belaste Cpu på at decode det?

ja , men med den CPU burde du ikke have problemer.
Det der belaster mest er HD (høj opløsning) og evt. mpeg4
i almindelig SD kvalitet kan meget mindre CPU klare mpeg2 og mpeg4.

> Jeg har haft ok problemer i windows med at få det til at køre ordentligt
> med Mpeg4.

Det siger vist mere om windows.

Jeg har også haft problemer med diverse DVB-T og DVB-S kort i windows
hvor når man gemmer datastrøm så optræder der små udfald. (og det kun med mpeg2!)
De sker ikke under linux udtagen der er støj på signalet, så der må være
noget galt i windows, måske andre programmer kortvartigt låser windows så
den ikke kan  hente og gemme data fra DVB-kortet.