Re: remote desktop / dynamisk IP

On 13/12/2008, at 21.26, Kristian Nørgaard wrote:

Jeg har en ven, som jeg hjælper lidt med nogen linux ting.
Hvilke muligheder har jeg for at forbinde fra min egen PC (A) over internettet til hans PC (B), så jeg kan undersøge diverse problemstillinger?

En af udfordringerne er at begge PC'er sidder bag hver sin router, som har dynamisk IP til omverdenen.

Hvad er den elegante løsning på den slags?
Skal jeg anvende en SSH-server med fast IP som en slags mellemstation hvortil vi begge forbinder (SSH tunnel?)?
Eller er vi ude i DynDNS og den slags?

bare ssh ind til hans dynamiske IP, det kræver dog at hans router har åbnet for ssh ind.
Eller at din har, så kan du lave en omvendt tunnel

Hvilke af de typiske remote desktop løsninger ( VNC viewer, NoMachine/FreeeNX, etc ) vil være mest velegnet til at løse opgaven?

VNC er nok det bedste, men se også
	http://routineorder.com/filed/2007/05/20/remote-computer-help-with-easy-setup-copilot-and-crossloop/

JonB