Re: En banalitet...chmod ugo+s

Verner Kjærsgaard wrote:
1000 tak!

- det er mit ordvalg mod Google, der halter.
- nu ser jeg på det. Og I kan risikere en rapport og how-to osv., over forløbet og resultaterne.

mvh
Verner

Ja Google er din ven selvom man som regel får mange tusinde resultater.
Det betyder dog ikke så meget, Google sorterer resultaterne sådan at de mest relevante vises forrest. Som jeg nu forstår det, er et sharenavn analog med et sædvanligt partitionnavn. Se f.eks. http://www.cyberciti.biz/faq/configure-a-system-to-automount-a-samba-share-with-etcfstab/
fstab:
//ntserver/docs /mnt/samba smbfs username=docsadm,password=D1Y4x9sw 0 0

Hvorvidt en bruger selv kan mounte en share eller kun root kan gøre det ved jeg ikke, men parameteren 'user' i et fstab-entry burde dog have den sædvanlige betydning.

--
Med venlig hilsen

Jørgen Heesche
mailto:heesche@xxxxxxxxxxx