Serverovervågning, et script or something

..hi liste

- jeg skal bruge noget enkelt software (et script rækker sikkert fint) til lige at checke at et par servere er nogenlunde sunde og har netværk osv.

- jeg kunne nok scripte noget selv med SSH osv., men den dybe tallerken er jo nok opfundet i forvejen.

- jeg ku' godt tænke mig at få en E-mail, hvis en server ikke reagerer på en bestemt port (80 etc). Måske også hvis den er højt belastet eller laaaangsom eller hvad ved jeg.

- der er sikkert nogen her der har en rigtig godt ide?

:-)

Med venlig hilsen/Best regards
Verner Kjærsgaard

Follow ups