Re: hardware til semi barsk miljø

2009/1/6 Morten Nissen <mwn@xxxxxx>:
> Hej Alle,
>
> Jeg har behov for noget x86 baseret hardware hvorpå jeg kan køre en
> suse(version ikke så vigtigt), og som har følgende karakteristika:
> * Mindst 2 RS232/RS422 porte, db25
> * Mindst 1 RS232 port, db9
> * Ingen bevægelige dele
> * Ethernet
> * Kunne tåle relativt meget støv og lidt rystelser
> * Helst ikke noget med at nogle af delene skal monteres i et PCI.
> * CPU > 300mhz, RAM > 64MB, Disk forstiller jeg mig noget SSD eller noget CF
> kort noget.

> [...]

Det nærmeste ville være eldre x86 tynnklienter fra f.eks HP Compaq.
De bruker så lite strøm at de verste fall kan settes i ett tett kabinett.
Ingen vifte og ekstern strømforsyning.
USB, 1 Printerport og  1COM port er til stede,
Men heller ikke mere.

Siden du trenger flere porter kan en alternativ strategi være å søke
etter ett hovedkort
som har portene du trenger og søke opp en slik brukt maskin du kan bygge om.

Mvh
Jim Oksvold