Re: klikkende harddisk

Lars Madsen wrote:
Jeg har en seagate baracuda 7200.10 (saa det skulle ikke vaere en af dem med fejl) harddisk som har det med at klikke.

Maskinen koerer Linux Mint (ubuntu), maskinen er ikke en laptop, selv om den har noget laptop-mode konfiguration liggende (lagde jeg maerke til).

Jeg ved ikke om det er noget power management paa diskene som har det med at gaa igang for tit eller hvad det er for noget, det er i hvertfald traels at hoere paa.

Nogen ideer om hvad man kan tjekke for at finde ud af hvad det er som faar disken til at klikke?

Jeg ved ikke om dette skulle have noget at goere med det rapporterede klikke problem i ubuntu vedr. laptop, men det skulle da vist vaere loest.

/daleif

ngoen der ved hvad dette betyder fra bios (Vedr. denne harddisk)

Ultra DMA Mode-5 S.M.A.R.T Capable and Status BAD

man bliver saa givet muligheden for at fortsaette med F1 og det virker fint.

Nu er jeg bootet over paa en gammel disk i stedet.

--

/daleif