Re: pidgin vil ikke starte - Igen!

On Tue, 17 Feb 2009 11:03:24 +0100, Kim Schulz <kim@xxxxxxxxx> wrote:

<klip>

> Det er ikke bare fordi den er sat til at starte minimeret og derfor
> ligger i dit notification area som ikon?

Det er muligt, da jeg ikke helt ved hvad det er.
Hvis det er tilfældet, hvordan opdager jeg det så og hvordan kan det
undgås?

På forhånd tak.

Du skulle gerne have sådan et sted i dit desktop environment hvor programmer kan placeret et lille ikon. I linux hedder det normalt notification area (i windows kaldes det systray). Hvis Pidgin kører så vises der
normalt en  grøn cirkel i dette området (der kan vises andre "ikoner"
så kør evt. musen  over dem alle for at se hvad hjælpeteksten
siger om hver enkelt).

Aha. Det er lidt af et problem (og så faktisk nok det egentlige problem) da det eneste synlige ikon i taskbar'en (det er hvad IceWM kalder bjælken med ur, processor- og netværks-status) er det fra Mandriva Control Center der gør at man kan skifte mellem netværksprofiler og tænde og slukke for div. net-interfaces. Af og til vises en "taleboble" ud fra mussepilen, hvis man holder den stille mellem MCC-ikonet og Net-load monitor ruden, hvor der står "Opera" (hvilket så nok hænger sammen med at jeg har en instans af Opera kørende)

Det jeg tilsyneladende mangler er at få flyttet mit notification area ud på et synligt / ikke brugt del af IceWM taskbar'en
- En ny opgave og ny udfordring... Google here I come!

--
Med venlig hilsen
/Zmit/