Re: HAL-dæmonen skal hele tiden ha' fat i harddisken

Hej Kristian

Jeg håber du kan give mig lidt hjælp.

Jeg har valgt at prøve at bruge både udev og autofs. udev kam give mig
nogle device-navne som både siger mig noget og som kan bruges ag
automounteren. F.eks bliver min USB-stick af mærket Lexar sat op som
/dev/lexar. Så langt så godt.

Når jeg så fyrer op under autofs, får jeg følgende i systemloggen
(tidsstempel og hostnavn fjernet):

automount[10344]: Starting automounter version 5.0.3, master map \
auto.master
automount[10344]: using kernel protocol version 5.00
automount[10344]: mounted indirect mount for /misc with timeout 300, \
freq 75 seconds
automount[10344]: attempting to mount entry /misc/.directory
automount[10344]: lookup_nss_mount: key ".directory" not found in map.
automount[10344]: failed to mount /misc/.directory

Min auto.master har denne ene aktive linje:

/misc   /etc/auto.misc

og auto.misc følgende:

lexar  -fstype=auto,gid=plugdev,umask=002,rw,nodev.nosuid  :/dev/lexar

Jeg har prøvet at google samt at læse man pages, men ingen steder har
jeg fundet noget om '.directory'

Du må da næsten have oplevet noget tilsvarende. Hvad gjorde du for at
komme videre?

Mvh  Bent