Re: Suse 11.0 - 32 bit -Yast i baglås

Eskild Nielsen wrote:
> Jeg spekulerer på om det kunne være en god ide, hvis man kunne tilføje
> et repository midlertidigt?
>
> I det aktuelle tilfælde tilføjede jeg et par repositories fordi jeg
> ønskede adgang til visse features inden de var indført i hovedtræet.
>
> Det gik glimrende i lang tid indtil den næste runde af eksperimetiel
> kodning begyndte.

Man kan altid deaktivere repos eller fjerne dem helt, når man har
installeret de pakker man skulle bruge - men det kan potentielt give andre
problemer, da nogle repos kan være gensidigt afhængige af hinanden.

Jeg tror reelt man må vælge en af følgende:

1) undlade at bruge eksperimentelle, uofficielle repos - eller i hvert fald
holde det på et absolut minimum, og i særdeleshed undgå repos der piller med
base-libraries o.l.
2) tage chancen og nyde det så længe det går godt
3) følge med i hvad der foregår, så man undgår ubehagelige overraskelser (i
det konkrete tilfælde vil det sige at følge med på opensuse-kde
maillinglisten, og læse planetsuse.org og evt. #opensuse-kde på freenode )