Re: hvad hedder sådan et stik?

On Tue, Mar 17, 2009 at 11:13:47 +0100, Lars Madsen wrote:
> http://www.8starshop.com/en/laptop-notebook-cd-dvd-rom-drive-to-desktop-ide-adapter.html
>
> Det firkantede stik på billedet, hvad hedder sådan en?
>
> Nogen der ved om denne lille dims kan fås fra en dansk web-butik?
En tilsvarende kan ihvertfald:

http://www.hsdata.dk/index.asp?subsite=kabler/stik&subgruppe=ata&nr=&gruppe=&varenr=26770&info=ja

(generelt syntes jeg at hsdata er gode til at have de lidt sære
konverter ting man engang imellem mangler).

> Nogen der har ideer til hvordan man kunne genbruge skærmen fra den døde
> laptop?
Skærmen er vist tit ret svær at genbruge med mindre du har en laptop
magen til ;-)

Som regel er forbindelsen imellem grafikkortet og TFT'en ikke
almindelige DVI eller VGA, men noget som vist nok hedder LVDS, så det
kræver at du enten har et motherboard/grafikkort med sådan en udgang,
eller at du kan finde en konverter. Og selv hvis det lykkes er det jo
ikke sikkert at der bliver brugt et standard stik.

> Eller andre ideer til hvad der kunne genbruges til andre ting, når man
> nu alligevel har skilt den døde laptop ad.
RAM er jo rimeligt oplagt.

Tit har touchpadden faktisk en PS/2 forbindelse, så med lidt googling og
held kan man tilslutte den til en almindelig PC. Hvad man så skal bruge
det til, ved jeg ikke ;-)

Det er vist hvad jeg lige kan komme i tanke om.

--
Med venlig hilsen
	Klaus S. Madsen