libtar.so.0

Hej
Efter at jeg uden held på forskellige måder have forsøgt at kompilere/installere tromme sekvenser hydrogen valgte jeg at finde en precompileret deb pakke, pakke den ud og tjekkede dependenceis med ldd. Der manglede 5 libs som jeg så en for en fandt på nettet med RPM serch og fik på plads. Enden kompilerede selv eller fik fat i nogle prekompilerede. Til sidst stod jeg så tilbage med en dependencie som jeg ikke kunne få fat i. Den hedder libtar.so.0. Når jeg søger den i RPM serch får jeg en pakke som hedder libtar som jeg så kompilerede. Når den er kompileret ligger der en libtar.a i lib dir'et, men ikke nogen libtar.so.0 og så ligger der en libtar eksekverbar i bin. Jeg har prøvet på lykke og at lave et libtar.so.0-symlink til disse filer, men det er "ldd" ikke tilfreds med. Er der nogle som har nogle råd? Kan jeg på en og anden måde produksere en korekt libtar.so.0 ud af min libtar.a fil eller skal jeg finde den på anden vis?

Med venlig hilsen
Mikkel

Follow ups