Re: Kubuntu 8.10 netværk

Gert Holtoft skrev:
> Aften
> Er der en venlig sjæl der vil "låne" mig filen /etc/network/interfaces
> specielt wireless-delen, jeg tror jeg har stirret mig blind på den d.... fil

/etc/init.d/Networkmanager skak slås fra hvis du vil rode selv i den fil

1) /etc/init.d/Networkmanager stop

2) isæt et par linier nede i den fil en linie med

  exit 0

Så hver gang den kaldes ved opstart, så sker der ikke noget :)

3)
Jeg har gjort dette da ubuntu Nerworkmanager-GUI ikke kunne håndtere static IP adresser
kun DHCP:

Så tilpas IP og password , gateway mv. efter behov i
/etc/network/interfaces

jeg har eth0 = ethernet
og eth1 = wireless

Om ikke andet kan du teste lidt og se hvad der er galt.

Brug så "ifup eth1" og "ifdown eth1" til hhv. at starte og lukke forbindelse.

...snip...

# This file describes the network interfaces available on your system
# and how to activate them. For more information, see interfaces(5).
# The loopback network interface

auto lo
iface lo inet loopback

iface eth0 inet dhcp