Re: cron

Finn Andersen skrev:
> Jeg har en debian server som gerne skulle rsync til en fjernbackup server.
> Rsync kører fint - men nu vil jeg gerne have cron eller anacron til at
> køre det hver nat.
> jeg mener at have udfyldt crontab - men der sker ikke noget -
> jeg mener også at cron kører -

hvilken crontab ?

som alm user kør : crontab -l
eller for at redigere crontab -e

Er det som root så skal du se på /etc/crontab
vær opmærksom på lidt forskellig syntax i de 2 crontab's
(som root kan man angive den user hver linie skal køre som)

se
 man 1 crontab
 man 5 crontab
og evt
 man 8 cron

en god ide er at lade dit script skrive i en logfil med
nogle checkpunkts undervejs, så kan du se hvor langt det kommer
i tilfælde af fejl.

Vær opmærksom på at environment mv. kan være forskellig
i crontab og som alm. shell.
Og default shell kan være en anden, men husker du #! i start med path
til ønsket shell så er du ude over det problem.