Re: Bruger kan ikke fuse mounte efter root har mountet og umountet

Michael Schmidt skrev:
> Hej NG
> Jeg har et par identiske eksterne USB-diske jeg bruger til
> sikkerhedskopier af dit og dat efterhånden som jeg mener det er
> fremskredent nok til at skulle gemmes mere end et sted.
> Normalt tænder jeg bare for strømmen til se eksterne diske og venter på
> de dukker op i filhåndteringsprogrammet (pcfman) startet af min normale
> bruger.
>
> For noget tid siden, efter jeg havde brugt disken til at transportere
> data til og fra en vens Windows 7 maskine, fejlede den ene disk med en
> [...]

Det er jo NTFS / windows.
har du haft den forbi en windows XP eller vista og se om den kan mounte?
måske der er sat et flag i forbindelse med NTFS filsystem som
kræver filsystemcheck af windows først?

Jeg bruger i øvrigt ext2 til USB/eSATA diske og en windows ext2 driver
for at kunne læse/skrive til dem.
Det har så den lille ulempe at jeg ikke kan tage diskene hen til
windows-only brugere uden at de også installere driver
fra http://www.fs-driver.org/