Re: zepto HD tv, fitpc, debian og xorg.conf

Doc Nielsen wrote:

Hvilket skærmkort er der i den?
root@vodskov:/etc/X11# lspci | grep VGA
00:01.1 VGA compatible controller: Advanced Micro Devices [AMD] Geode LX Video

Det hjalp gevaldigt at installere xserver-xorg-video-geode og sætte driveren til geode :-)

Nu har jeg imidlertid det problem at hvis jeg sætter opløsningen til 1920x1080 (i xorg.conf) er billedet strukket, eller trykket flat. Hvis jeg vælger 1280x768 fra "display settings" i xfce4 konfigurationen er billedet ikke længere fladtrykt (opløsningen er lavere end den strukne), men der kommer nogle grimme, lodrette striber over hele skærmen.

Jeg har også prøvet 1920xXXX hvor XXX er andre tal, fx 540, 1280, 1200, 768, men jeg får altid den samme opløsning (den fladtrykte)...

Jeg synes desuden x er meget langsom. Jeg ved godt det er en ikke-hurtig maskine, men den tager over 1 sek at tegne gdm login-skærm. Jeg har prøvet at slå glx fra, men det hjalp ikke. Er der noget der kan gøres, eller forventer jeg simpelthen for meget af den?

--
Atte