RE: Søge i ODF filer

det jeg har gjort (i forbindelse med et grimt hack for at få en Brother labelprinter til at virke automatisk ved udtaging af et nyt prøvenummer) da Brother kun leverede en Openoffice template der kunne printe 'på langs' mens den normale cups driver kun ville printe 'på tværs' //(%/¤%/¤.....
Det jeg gjorde var at udpakke odf-filen med zip og så search-replace i xml filerne 'indeni' or så zippe dem igen
men den virker jo selvfølgelig ikke så godt hvis det er mange filer der skal gennemsøges.....
men du vil vel kunne lave en 'grep-wrapper' ala:

#!/usr/bin/perl
my $grep = shift;
my $tmp = '/tmp/mygrep/'.$$.'.odt';
unless (-d '/tmp/mygrep')
{
	system("/bin/mkdir /tmp/mygrep");
}
while (@ARGV)
{
	system("/bin/cp $_ $tmp");
	system("/bin/unzip -o $tmp > /dev/null");
	system("/bin/grep $grep $tmp/mygrep/*");
}

Disclaimer: Ikke prøvet!