Re: Søg og erstat i mange html filer

Verner Kjærsgaard wrote:
Hej liste,

- denne her er klassisk, har været behandlet mange gange før - og jeg
kan ikke finde tråden, suk.

- jeg har en del (næsten) ens html filer. I dem findes en bestemt linie
som jeg gerne i et hug vil udskifte med en anden bestemt linie.

Alle gamle som nye linier er ens.

- jeg forestiller mig, at jeg laver en (bash) løkke og så fyrer en SED
kommando af...eh her er det jeg skal bruge et kvalificeret forslag :-)
Lav 1 script som behandler 1 fil som, med filen som argument.

Derefter laver du en

for file in $( \
    grep -l "$tring" \
    ); do
        ./fixscript.sh "$file"
done

JonB

Hej Jon og liste,

-  tak for svaret - misforståelse...
- jeg kan sagtens lave løkken :-)

- det er søg og erstat jeg er i tvivl om, altå det som du ville lægge
ind i fixscript.sh filen :-)

Jeg ved det kan gøres med sed, men jeg har desværre ikke anvendt sed så meget - derfor vil jeg anbefale følgende perl linie, som erstatning for fixscript.sh:

perl -pi~ -e 's/DET DER SKAL FINDES/ERSTATNING/' ${file}

Dette vil erstatte det fundne med noget andet, og gemme en backup af den oprindelige fil, med et ~. Regexen du skal anvende, kan jeg ikke hjælpe med, da jeg ikke kender dit søge kriterie.

/Kim

--
"Good judgment comes from experience; experience comes from bad judgment."