Re: igang med vmware

Atte André Jensen skrev:
Hej

Jeg vil gerne installere min (ubrugte) windows vista i vmware, da der er et windows program jeg gerne vil se om "er noget".

Jeg har haft vmware installeret engang under ubuntu, men nu sidder jeg kikker på de mange filer man kan downloade fra vmware.com og totalt forvirret.

Er der et kløgtigt hoved der kan give et par hints? Hvad skal jeg hente/installere? Kan der siges noget om hvad der er smartes, fx med "den der store fil, jeg ihvertfald sidste gang fik oprettet", hvor stor skal den være, hvor bør den ligge (hd/usbstick, hvilket filsystem)?

NB: Jeg kører arch linux, og har ext3 på alle partitioner. Boxen er min laptop, en dualcore intel/centrino 2.0Ghz m 2Gb ram.

Jeg ville anbefale dig, at kigge på den frie VirtualBox OSE :) Den findes lige her til Arch: http://www.archlinux.org/packages/?q=virtualbox-ose

--
Mvh. Louis
Hjemmeside: www.louis.dk