Re: Remote control af Ubuntu

Frank Damgaard skrev:

> jeg bruger gamle dselect eller aptitude, men apt-get er nu
> enklest hvis man kender pakkens navn.

> tja er det så svært ?
>
> men jeg kan ikke lige se hvad man vil bruge samba på en remote server til,
> undtagen du også har nogle virtualiserede remote windows servere....

> jeg bruger ssh og en CLI (bash) ;)

> det er måske det der findes i /etc/init.d/ ?
> (alt for mange år siden jeg sidst brugte SuSE....)
>
> f.eks.
> /etc/init.d/apache stop
>
> i desktop kan det dog også styres i ubuntu med system->administration->tjenester

> [...]
Hi liste,

- jeg svarer lige på den med 'SAMBA på en remote server'. Jeg er helt
enig i betragtningerne, men det giver lidt mening, hvis man
firewall-mæssigt udelukker alle undtagen en bestemt klient.

Herefer kan en (uvidende, med al respekt) Windows bruger klikke på et
windows-desktop ikon og så få adgang til alle filer, der ligger på
remote serveren. Det er langsomt, men det er jo også kun til
re-etablering af enkelte filer efter behov.

- selv om det er primitivt, så er det til at forstå for en kontordame
(igen, med al respekt for kontormus), og det betyder ofte en del mere
end at det lige er den mest fancy techno løsning..

Med venlig hilsen/Best regards
Verner Kjærsgaard
Open Source Academy
+45 56964223