Hvordan finder man ud af om Ubuntu bruger min Dual Core?

Jeg kører Kubuntu 9.04 (kernel 2.6.28) på en IBM laptop med en Dual Core CPU,
og er blevet nysgerrig efter om Linux rent faktisk bruger begge cores. Hvordan
finder jeg ud af det?

Hvis jeg kører top er der kun en linie med CPU(s) load, ikke en for hver CPU,
men det betyder jo ikke nødvendigvis at Linux ikke bruger begge to.

--

        |\     _,,,---,,_       Greetings, Jens
      |,4-  ) )-,_. ,\ (  `'-'  jens@xxxxxxx
A horse is dangerous in both ends, and uncomfortable in the middle.
                                                        -- Ian Flemming

Follow ups