Re: nas-server

Se venligst punkt 4 i nedenstående.

karakter sb. fk.
1: samlet mængde egenskaber der kendetegner noget; syn præg, beskaffenhed, art evne til at skille sig ud fra noget andet; egenskaber der bryder ensartetheden; syn særpræg, egenart jf karakteristisk . 2: samlet mængde psykiske egenskaber der kendetegner et menneske, et dyr el. en gruppe; syn personlighed personlighed der indebærer (vilje)styrke el. evne til at modstå fx umoralske fristelser; jf karakterstyrke
person med et bestemt åndeligt særpræg;
person i et fiktionsværk, fx en film el. en roman; .
3: vurderende betegnelse for en elevs el. en studerendes præstation, kundskaber og færdigheder • typisk udtrykt i et tal fra en skala, fx 13-skalaen;
bedømmelse af en præstation el. en genstands kvalitet; .
4: tegn i form af et bogstav, ciffer e.l.; syn skrifttegn, typeenhed

ref: http://sproget.dk/search?SearchableText=karakter&submit=Start+s%C3%B8gning+

Jeg håber da at I morer jer, men i henhold til Dansk Sprognævn havde Gert nu altså ret!

Og så ville det være rart for en del af os andre, hvis mobning på færdigheder udi det danske sprog ikke blev brugt til at spamme TEKNIK-listen. I særdeleshed når mobningen er decideret fejlagtig! Det er bare dårlig stil (og nej - jeg mener ikke her et udtryk for en skriftlig opgave i dansk).

Da jeg nu har givet udtryk for min mening om dette på denne liste, kan I jo så også mobbe mig for netop det. Og hvis I synes det er så hamrende sjovt, så gør det dog direkte i stedet for at spamme listen. Jeg skal gerne smide en samlet "digest" af det efterfølgende, hvis det sker - og ønskes. Det giver mig nemlig et godt grundlag for at redigere mit mailfilter for dem, jeg ikke gider få mails fra (/dev/null er en perfekt destination til den slags).

/S