Re: Egen mailserver der gerne skal kunne bruge port 26

Hej Casper

Jeg har set de andre beskedder i denne tråd, og dem har jeg sådan set
ikke nogen kommentarer til.

Men:

Casper Sørensen wrote:

> Jeg har prøvet og sætte det op med de her 2 komando’er uden resultat
>

> iptables -A INPUT -p tcp --dport 26 -j ACCEPT
>
> iptables -A PREROUTING -t nat -p tcp --dport 26 -j REDIRECT --to-port 25

De vil ikke virke som du tror. Regler i PREROUTING-kæden behandles *før*
regler i INPUT-kæden, så derfor skal portnummeret i INPUT-reglen rettes
til 25.  Se evt. kapitel 6 i
http://www.frozentux.net/iptables-tutorial/iptables-tutorial.html

Jeg ved så ikke, om du derved får løst dit postfix-problem, men held og
lykke med det.

Mvh  Bent