Re: Åbent relay

Jon og Leif!

Tak for hjælpen

Mvh.

Leif Lende skrev:

Jon Bendtsen skrev:
On 23/01/2010, at 20.04, Jens Grevang wrote:

Jon Bendtsen skrev:

On 23/01/2010, at 16.47, Jens Grevang wrote:
Hej
Jeg sender åbenbart mails til mig selv, dvs fra min mailadresse til min
mailadresse, på engelsk. Det er egentligt flot, for så meget fremmedsprog
troede jeg ikke, jeg kunne :).
Er det fordi, min Postfix-server er et åbent relay?
Nej, men selvfølgelig kan du da modtage emails som er til dig uanset
afsenderen.

Du kunne slå SPF til på din mailserver og så afvise alt som ikke er sendt
med din mailserver. Så ville du slippe.

Nu er jeg ikke lige helt med- problemet er at jeg modtager mail med min
mailadresse som afsenderadresse, dvs det ser ud som om, andre sender mails, fra min mailserver, i mit navn.

Alle og enhver kan sætte en falsk afsender adresse på en email. Hvis du
bruger SPF fortæller du alle som filtrere på det at emails fra dit domæne KUN kan komme fra din(e) server(e)

Din mailserver er ikke sat op til at filtrere på afsender adressen, kun på
modtager adressen, så naturligvis modtager den alt når modtager adressen er korrekt.

Det du må kigge på i mailheaderen er om den kommer fra en anden IP adresse end din server. Så er du ikke relay.
  eks.

Fake- afsenderadresser hvor de bruger modtager som afsenderadresse, er en daglig foretetelse for mange.
vh Leif