Re: fixe audio drift i ogv fil

Jeg har ikke prøvet at multiplexe en Ogg før.
Problemet er mere præcist at lyd og video streams i ogv filen ikke er
lige lange, eller at den er dårligt multiplexet som jeg nævnte
tidligere. det er næsten altid et problem der opstår ved forkert
framerate angivelse eller framerate konvertering, f.eks. fra 24 til 25
fps. eller 30 til 25, i disse tilfælde skal lyden oftest genkodes.

Først ville jeg få demuxed filen, for at se hvor meget lyd og billede
kanalerne varierer. Med andre ord, er de lige lange i deres rå form.

Hvordan driver lyden med tiden? Bliver den mere forsinket, eller er det
billedet der bliver forsinket. og hvor meget?
Hvis lyd og billede er i sync ved start, hvor galt er det så f.eks. 10
eller 30 minutter inde i videoen?