Ubuntu9.04/Openoffice3.0.1/ MS XP/Vista/Windows7 og OOXML/ODF

Hej !

Kan nogen hjælpe med links, der kan løse denne problemstilling?

På vores(mit arbejde) intranet(sharepoint) er placeret et xls
regneark(office2007).

Fra min Ubuntu 9.04 + Openoffice3.0.1 kan jeg glimrende hente regnearket,
indtaste og gemme lokalt(bibeholdt MS office format) men ikke
på samme placering på intranettet som tidligere.

Sender jeg det til en Microsoft kompatibel kollega(office2007), kan
vedkommende ikke herefter redigere/kopiere i regnearket. Ej heller
kopiering fra regnearket (*.xls extension) til andet regneark åbnet i
MSoffice er muligt.

Kan nogen hjælpe med et hint?

Findes der vejledninger til hvordan jeg lægger sådan et format i  OpenOffice
via enten OOXML eller ODF, så det kan læses af MSoffice 2007?
Er OOXML/ODF et modul der kan/skal integreres i pakkerne og i givet fald
hvordan?
Og kan der overhovedet lade sig gøre på nuværende tidspunkt.

Et hint også her vil  være *meget* velkomment!

På forhånd rigtig mange tak!

vh

Poul

Follow ups