Re: At finde JPG/jpg filer med 'find'

Jesper K. Pedersen skrev:

> find . -iname '*.jpg' -print0|xargs -0 -I {} echo {}
>
> Erstat "echo" med det du gerne vil have der sker.
>
> Tit går det "galt" med find når folk har specielle filnavne. Det er klaret
> med "-print0" option - som korrekt overgiver det fulde navn til xargs (når
> xargs bruges med -0).
>
> Kan det hjælpe lidt, med at komme videre med dit script?
>
> Mvh
>   JesperKP

Hjælp, jeg er for dum...

Jeg vil nu gerne rekursivt kopiere alle filer fra et bestemt bibliotek
med underliggende biblioteker til en ny - alle filer, der er NYERE end
fx 4 dage.

Jeg giver

find . -atime -4 '*' -print0|xargs -0 -I {} cp {} /nye_filer/.

- det virker selvfølgelig ikke, både pga. de '-4' som jo nok ikke skal
se sådan ud - og pga. 'cp {}' halløjet, der heller ikke er rigtigt...suk

Any hints?

Med venlig hilsen/Best regards
Verner Kjærsgaard