Re: Synkronisering af 20+ GB billeder

Den 16/02/2010 kl. 00.19 skrev Christoffer Kjølbæk:

> Hejsa
>
> Jeg har "behov" for at have 20+ GB billeder på tre forskellige
> computere, og kunne synkronisere dem sammen med en F-spot database.
>
> Jeg er dog løbet ind i lidt problemer med hvordan jeg skal synke dem.
> Pt. bruger jeg rsync, men jeg synes ikke det virker optimalt. Flytter
> jeg f.eks. én mappe til en anden mappe, så skal hele den mappe uploades
> og downloades igen ved sync. Derudover sker det tit at rsync tror at
> alle filer skal hentes ned, selvom de ikke er ændret.
>
> For at komme uden om disse problemer, overvejer jeg at bruge SVN. Jeg
> [...]

Du har ikke mulighed for at have dem på en server i stedet, og så blot montere en NFS-mappe på de tre maskiner? Eller lade en af de tre maskiner "lege server" ?

Jeg bruger SVN repositories på 4-8 GB uden problemer, hvor to er til nogenlunde samme formål som dit.

Men ellers ville jeg selv tage rsync hvis jeg skulle bruge noget lignende det du beskriver.

--
Med Venlig Hilsen / Best Regards
Lars Sommer

Denne email er underskrevet med min danske Digitale Signatur fra Videnskabsministeriet, samt min egen private PGP-nøgle.

Informationen i denne besked er udelukkende beregnet for de modtagere hvis navne er nævnt.
Hvis du ikke repræsenterer en tiltænkt modtager, er gennemlæsning eller kopiering af denne email ikke tilladt.
Hvis du har modtaget denne email ved en fejl, bedes du straks informere afsenderen, og slette såvel emailen som eventuelle vedlagte filer.

Overvej konsekvenserne for miljøet, før du udskriver denne email og/eller dens eventuelle vedlagte filer.

This email is signed by my danish Digital Signature from the Ministry of Science, and with my own private PGP key.

The information in this message is privileged and intended only for the recipients named.
If the reader is not a representative of the intended recipient, any review, dissemination or copying of this message or the information it contains is prohibited.
If you have received this message in error, please immediately notify the sender, and delete the original message and attachments.

Please consider the impact on the environment, before printing this email and/or its attachments.