בעיות מקלדת עברית עם העדכון לאובונטו 13.10

היי,

מאז שעדכנתי לאובונטו 13.10 אני חווה בעיות עם המקלדת. אני מעלה פה את המידע
שאספתי עד כה, כי הבנתי שהבעיה מתרחשת גם לאחרים. אם יש לכם הצעות לפתרון,
בבקשה שתפו אותי.

סימפטום:
מאז השדרוג לא ניתן היה לעבור בין שפות. בעיה זו הופכת להיות קריטית כאשר קשה
לעבור את מסך ההתחברות ללא אפשרות להקיש ססמאות.

א. כניסה אל מסך הגדרות המקלדת (לחיצה ימנית על בורר השפה, בחירה באפשרות
Region and Language Settings, מקורות הקלט) מראה שמישהו החליט להעלים את המסך
הישן ובמקומו לשים מסך מופשט. הבעיה היא שזה לא דורס את ההגדרות הקודמות, ולכן
החלפת השפה לא בדיוק עובדת. הגדרה של מקש החלפת שפה חלופי פתרה את הבעיה.

ב. ניתן להעיף את כפל מקשי החלפת השפה של xkb באמצעות gnome-tweak-tool או
dconf-editor (במיקום org/gnome/desktop/input-sources).

ג. אחרי שפתרתי את סוגיית החלפת השפה גיליתי לחרדתי כי משהו נדפק עם Hebrew
Lyx, שמונע שימוש במקשי הספרות או הסימנים שנמצאים ברמה העליונה של מקשי
הספרות (חוץ מהסוגריים, שהן מוגדרות מחדש במקלדת העברית), ואפשר להשתמש בהן רק
במקלדת אנגלית. הוספת של מקלדת עברית "רגילה" פתרה את הבעיה אבל עכשיו אין לי
דרך נוחה להוסיף סימנים חשובים כמו מקף הכתף.

ד. (לא ממש קשור) עדיין אין לנו פריסת מקשים של 1452, למרות שיש לנו דברים
הרבה פחות סטנדרטיים כמו מקלדת עברית פונטית או lyx. אנחנו צריכים להפעיל קצת
לחץ על מתחזקי חבילות מיפויי המקשים אם אנחנו רוצים לראות שם אפשרות להוספה של
המקלדת העברית החדשה, שקיימת בווינדוס מזה זמן מה.

--
Tomer Cohen
http://tomercohen.com

Follow ups