helenos-xhci team mailing list archive

Re: Termín schůzek

Zdravím,

On 05.03., Martin Decky wrote:

> Díky, klidně mě tam přidejte.

Nevím, jestli můžeme. Hádám, že se tam musíte na launchpadu zakliknout
sám.

> V příloze konečně posílám slíbený návrh zadání projektu (vím, že deadline
> stíhám jen o pár minut :)). Snažil jsem se, aby tam byly jen nejzákladnější
> věci a bylo to spíše v obecné rovině s prostorem pro volitelné části, aby
> Vás to co nejméně svazovalo. Věřím, že cílem nás všech je vytvořit něco
> prakticky užitečného, ne jen něco, co bude formálně splňovat nějaká
> kritéria.
>
> Prosim pročtěte si to pozorně a případně mi pošlete své připomínky nebo
> komentáře. Jakmile napíšete, že je vše OK, tak to pošlu projektové komisi ke
> [...]

Pročetl jsem zatím jen tak pozorně, jak se dá vzhledem k této hodině.
Věnuji tomu ještě čas ráno.

Co stojí za volbou toho kontroleru NEC? Našel jsem s ním pár docela
levných PCI-e karet, takže se volbě rozhodně nebráním. Zato jsem ale
v rychlém hledání nenašel zmínku o tom, že by jej QEMU uměl emulovat
(nedal jsem tomu více jak pár minut).

Jediné co mi nesedí je, že "hlavní" část, psaní kódu, je naplánovaná na
zkouškové (to je OK, je relativně prázdné, většina zkoušek je
virtuálních) a prázdniny. Ne že bych chtěl mít o prázdninách nohy na
stole, ale třeba celý červenec trávím organizováním táborů - při tom se
moc programovat nedá :) Nevím, jestli je to skutečný plán nebo jen
splnění formálního požadavku. Očekávám, že detailně si celou specifikaci
nastuduje jen jeden či dva z nás, aby dokázali rozdělit práci.

Jinak se mi zadání líbí, pokud komise schválí velkou volnost, souhlasím
s ním. I je tam dobře zdůrazněno, že větší díl projektu je nastudování
specifikace a zapojení se do rozjetého projektu.

Pro info, v pátek jsme se sešli a procházeli si kód HelenOS. Zahrabali jsme
se zejména do kódu ovladačů a zhruba pochopili, jak funguje komunikace
s devmanem a jaký je životní cyklus zařízení a funkcí (byť tam by to asi
už chtělo podrobnosti "shora").

Děkuji za sepsání!
Ondra

Follow ups