openteachermaintainers team mailing list archive

Re: Ideas on file type containers

Hello,

Cas (CasW) and I (commandoline) discussed this yesterday and today on
IRC, the result (Dutch):

(15:48:38) commandoline: maar goed, even terug naar waar we het gister
over hebben gehad, wat vind je van deze combinatie:
(15:49:44) commandoline: - lesson types regelen zowel het file format
(en daarmee kunnen types *standaard* niet gecombineerd worden in normale
files) als de interface voor het beheren van meerdere lijsten van hun
types. Bijv. een overzichtskaart voor topo, en text-type per tekst.
(15:50:32) commandoline: - daarnaast maken we een mooie module die het
mogelijk maakt om lijsten te openen (van verschillende types, diegenen
die ondersteund worden), die te filteren (evt. handmatig), en van het
resultaat een toets te maken
(15:50:54) commandoline: die toets kan dan zowel in OT worden overhoord
(via een daarvoor gemaakte UI!), en bijv. uitgeprint worden
(15:51:06) commandoline: ook zou het later nog samengevoegd kunnen
worden met deze blueprint:
(15:51:27) CasW: Oké, dat vind ik een goed idee
(15:51:29) commandoline:
https://blueprints.launchpad.net/openteacher/+spec/test-mode
(15:51:42) commandoline: mooi, dan zijn we het eindelijk eens :D
(15:52:16) commandoline: dan kunnen we volgens mij gewoon .otwd etc.
houden, zolang we daarnaast maar .otts (Open Teaching TeSt) hebben
(15:52:17) CasW: Nee, dat is inderdaad écht de beste methode heb ik het
gevoel. Of ik ben gewoon optimistisch omdat de zon schijnt.
(15:52:18) commandoline: (o.i.d.)
(15:52:27) commandoline: :D

Short English summary:
- Lesson types are responsible for both the management of their data and
the corresponding file format (including multiple 'lists').
- Secondly, we'll create a nice test generate module (which filters
existing 'lists' of different types), which allows testing in a
customized UI and can be printed.

Milan, do you also agree on this? Then we can update the involved
blueprints (that's more than one).

--
Marten de Vries