=?ISO-8859-1?Q?script_til_automatisk_sletbibg_af_printerk=F8_???=

Først og fremmest tak for jeres respond til mit spørgsmål om "server
eller hardware crash???", jeg skiftede vores nye 300MHz K6 zitech
maskine med min gamle 100MHz Pentium ud, og siden da kører den
24 timer døgnet rundt, fuldstændig stabil :-))

Problem:
Da vi på vores landbrugsskole (indtil nu) udelukkende har win95
klienter, sker det en gang i mellem at folk sender forkert formaterede
tekster til printeren (i letter format i stedet for A4), som så blokerede
printeren.
Indtil nu var der sat en win95 print server op, og der var flere af
lærerne som kunne tømme printerkøen (men som også kom til at
lukke serveren ned m.m ;-).)
Da jeg nu har konfigureret vores linux server til at printe ud på
netprinterne, er der desværre/heldigvis ikke andre end mig som kan
(og skal) have adgang til servern.
Problemet er bare at jeg også er hjemme en gang i mellem, og jeg
ikke altid bliver ringet op, når printerne ikke fungere. (Takket være
linux er det ellers ikke noglen problem at slette printerkøen hjemmfra

Spørgsmål:
Hvordan skulle et skript se ud, hvis printerkøen skal slettes efter et
givet tidsrum (f.e. 5 min.); skal det være en counter som tæller op
og udfører slette command (lprm -P printernavn)?

Tak for kommentarer

hvis jeg få oven nævnte script til at fungere kører vores net mere
stabilt og effektiv som nogen sinde, takket være ... linux

hilsen Christian

Follow ups