Re: script til automatisk sletbibg af printerk� ??

Christian Maier-Ramnaes wrote:
> Da jeg nu har konfigureret vores linux server til at printe ud på
> netprinterne, er der desværre/heldigvis ikke andre end mig som kan
> (og skal) have adgang til servern.
Jeg går ud fra, at du kører Samba på serveren. Jeg har desværre ikke
lige mulighed for at teste det, men jeg skulle mene, at ejeren af et
printjob godt selv kan gå ind og fjerne det fra Wind 95; jeg skal prøve
at huske at tjekke det ved lejlighed. Lad os evt. se din smb.conf fil.

> Hvordan skulle et skript se ud, hvis printerkøen skal slettes efter et
> givet tidsrum (f.e. 5 min.); skal det være en counter som tæller op
> og udfører slette command (lprm -P printernavn)?
Hvis det virkelig skal være, kunne det nok gøres med et Perl-script, som
køres fra cron fx. hver 5. minut. Det skal nok kigge ned i
/var/spool/lpd/lp (eller hvor køen ligger) og så slette alle relevante
filer, hvis alder er over 5. minutter. Men man skal lige have kigget
lidt på, hvordan lpds forskellige spool-filer spiller sammen.

Det var godtnok et luftigt svar. Men jeg synes, at du i første omgang
skal kigge på, om brugerne ikke bare kan slette deres egne printjobs.

--
Troels Arvin
Copenhagen, Denmark