Re: En sjov historie, NOT!!!!

Peter Gade wrote:

> Altså for at opsumerer mine foreløbelige bedrifter så ringe rmit modem fint op og
> laver PAP-handskake, men så går det galt et eller andet sted der fordi i
> /var/log/messages står der enten LCP eller IPCP(tror jeg) efterfulgt af: timeout
> for sending config-request, som en var så venlig at forklare at det betød at den
> anden computer ikke forstod min og lukkede ppp, eller sådan noget i den
> retning...

Dette er måske kun at kaste bensin på bålet, men får du startet en
ppp-session på get2net?
Min get2net forbindelse virker fint med følgende opsætning:

/etc/sysconfig/network-scripts/chat-ppp0:

'ABORT' 'BUSY'
'ABORT' 'ERROR'
'ABORT' 'NO CARRIER'
'ABORT' 'NO DIALTONE'
'ABORT' 'Invalid Login'
'ABORT' 'Login incorrect'
'' 'ATZ'
'OK' 'ATDT100177307732'
'CONNECT' ''
'name:' 's-123456'
'ord:' 'o5x-XX-X'
'TIMEOUT' '5'
'~--' 'ppp'

BEMÆRK sidste linie: du skal selv insætte 'ppp', netcfg gør det ikke,
ellers startes ppp ikke på get2net.

NB:   PAP er ikke nødvendig.

/etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-ppp0:

PERSIST=no
DEFROUTE=yes
ONBOOT=no
INITSTRING=ATZ