Compaq m. QVision 2000 kort

Hvordan får jeg min Compaq Deskpro XL 560 m. Q-Vision 2000 skærmkort til at
køre X?
Jeg har lige installeret Linux (Red Hat 5.2) uden de store problemer. Dog
kan jeg ikke få X til at vise andet end en opløsning på ca. 300 x 200. Der
er 4 Mb RAM på skærmkortet, og min skærm er en 21 " Hitachi (CM21111MET)
der kan hvadsomhelst - f.eks. 1600 x 1200 / 75 Hz. Jeg har prøvet alle
Matrox driverne i XF86Setup uden held. D.v.s. når den forsøger at starte X
serveren op, går det til syneladende godt, den kommer med en grå skærm,
hvoraf jeg kan se ca. 1/4. På denne står der blandt andet Congratulations!
- Jeg kan desværre ikke se hvorfor! Når jeg herefter starter X op, går det
også godt, men opløsningen er som sagt ca. 300 x 200.
Håber I har et godt svar - en driver f.eks...

Oh at kunne smide MS Windows ad H...... til! Hvilket lønligt håb.

Med venlig hilsen

Lars Paisley
lp@xxxxxxxxxxxx
H o l m  &  G r u t  A r k i t e k t e r
Nørregade 7A
DK-1165 København K
tlf   33 13 92 05
fax 33 32 47 55