Re: cybercity.suk.støn

In <199902272132.WAA13863@xxxxxxxxx> Frank Damgaard <frda@xxxxxxxxxxxxx> writes:

>Eller cybercity anvender denne adresse  på deres "remote-end" .
>Ser man på http://www.sslug.dk/internet.html på cybercity-ekspemplet,
>så virker følgende ifcfg-ppp0 til RH . Øjensynlig skal der anvendes
>192.168.xxx.xxx adresse, idet man ikke får "rigtige" IP-adresser
>tildelt hos cybercity?

Det er fuldstændig ligegyldigt hvad den remote ende af en PPP forbindelse
har for en adresse. Den bruges ikke til noget, andet end som "den adresse
al trafikken bliver routet til". Det er en af forskellene mellem almindelige
netværks-forbindelser, og så point-to-point forbindelser som PPP eller SLIP.

Hvis det havde været den lokale ende af forbindelsen, som fik en 192.168.x.x
adresse, så var det noget andet. Men det var det jo ikke.

--
Henrik Storner     | "Software engineering is a race between engineers
<storner@xxxxxxxx> |  who try to create foolproof software and the