Re: Telnet-program till X....

här finns MI/X en fri xserver
Windows:
 ftp://ftp.gwdg.de/pub/x11/mix/getme1st.exe
 ftp://ftp.gwdg.de/pub/x11/mix/file0001.bin
MacOS:
   ftp://ftp.gwdg.de/pub/x11/mix/mix68k.sit.bin
   ftp://ftp.gwdg.de/pub/x11/mix/mixppc.sit.bin

eller gå till www.microimages.com och ladda ner MIX , en fri X server till
win95, (det finns några till) men denna är den enda som jag har adressen
till använder den själv på mitt lokala nät...

är det en win burk så finns telnet redan i windows burken
start->kör->telnet ip adress
logga in

export DISPLAY=hans ip:0.0
xterm &

nu kan du stänga telnet fönstret och göra resten i MIX fönstret.

(om du själv vil ha lite job så sätt upp VNC server på din maskin och låt
din bror anvönda VNC lienten)

hoppas din bror blir ännu en nöjd pingvin
/conny

At 15:33 1999-02-28 +0100, you wrote:
>Hejsan!!
>
>Min bror skulle vilja prova Linux, men han vågar inte installera det på
>sin egen dator, så jag har gett han användarnamn och lösenord så han
>loggar in på min dator när jag är på nätet.
>
>Nu undrar han om det finns något telnet-program till windows som gör att
>han kan köra X från min dator (och se det på sin egen skärm då alltså),
>och jag sa att jag skulle fråga er på listan. =)
>
>Finns det någon sådant program??
>Om det finns, var hittar man det??

---
Conny Dahlberg
e-mail
private:
fam.dahlberg@xxxxxxx
conny.dahlberg@xxxxxxxxxxxxxxxxxx
connydahlberg@xxxxxxxxxxx
conny@xxxxxxxx
ICQ (I Seek You) UIN= 4 291 337
pager:
http://wwp.mirabilis.com/4291337
I am yet another penguin on the march...