Multiple netkort problem !!!

Jeg har to netkort i min maskine, med kernel 2.2.1. De er begge
NE2000, et PCI og et ISA. De bliver begge fundet ved boot, ingen
problemer. Ved eth1, der er forbundet til stofanet, skriver den
network unreachable, hvis man som gateway anvender loopback interfacet
eller det andet netkort. Angiver man derimod stofas gateway, skriver
den eth1: trigger_send(), transmitter busy, det sker også hvis man
under routing tabellen angiver at vejen til stofanets logonserver skal
gå igennem eth1.
Under boot skriver den efter fundet af netkortene, Hw address
read/write mismap 0.
Kun et netkort, stofa kortet, i maskinen giver ingen problemer, det
har kørt.

Jeg aner ikke hvad pokker jeg skal gøre. Er løsningen at købe et andet
netkort. Jeg har søgt på dejanews, efter dette problem, mange andre
har et lign. problem, men det er ikke lykkedes mig at finde en
løsning.

/Kristian