Re: OpenNT, Linux og lidt Samba

On Sun, 28 Feb 1999 17:54:50 +0100, Sebastian Neumann <neumann@xxxxxxxxxx> wrote:
>Hejsa.
>
>Her kommer der et par spørgsmål som jeg håber en af jeg kan svare på :
>
>1 ) Er der nogen der har erfaringer med et program der hedder OpenNT, der
>skulle "emulere" eller køre UNIX som en shell på NT workstation ?
>
>2 ) Måske et dumt spørgsmål her, men er programmer til linux
>"bagudkompatible" for jeg har downloaded samba v.2.??? til Redhat 5.2 men
>kører 5.1 på min server. Kan jeg trygt installere denne version på 5.1 eren
>eller er der en speciel v. 2.? til Redhat 5.1 ?
Installer du bare løs. Din Red Hat version har ikke den store betydning (endnu)
 da den stadig er rimeligt ny. På et tidspunkt begynder programmerne at kræve
nyere versioner af de enkelte lib's osv., men der går nok lidt tid (Gnome
undtaget).
>3 ) Kan den nyeste version af samba, i mit tilfælde v. 2.??? køre som PDC =
>Primary Domain Controller ? Eller skal den stadig have en NT (GYS ) server
>som (GYS) PDC ?
Den nyeste er 2.0.2 og PDC funktionen er stadig eksperimentel og lidt
omgængelig at bruge, men det tegner godt :-)
Jeg administrere dagligt en Samba server med 350 brugere på et gymnasie og her
kører den fint på en 2.0.2 med kernel 2.0.36. Samba'en er PDC.
Du skal være opmærksom på at du ikke kan lave Trusts imellem
domæner i Samba endnu da de (Samba teamet) gerne lige vil have domæner til at
virke først.

--
Med venlig hilsen
Martin Skøtt