Ideer til mail-løsning i et lille firma

Jeg har en lille opgave i det firma, jeg for nylig er startet i. Det
lyder umiddelbart enkelt, men jeg har ikke kunnet finde den helt
rigtige løsning endnu.

Lige nu har vi to mail-systemer på mit arbejde:
- Internet e-mail, i form af sendmail og en pop-3 server, til
  mail som går til/fra det store Internet
- Microsoft mail, som håndterer mail internt i firmaet.

Som mail reader (i Windows NT) bruger vi Microsoft's mail
programmer, f.eks. Outlook. Den kan håndtere at hente post
fra begge steder, og det fungerer sådan set nogenlunde. Det er
blot lidt "kluntet" at have to systemer i så lille et firma
(14 personer).

Det jeg er ude efter er en løsning, hvor man bruger en Linux
mail server, og så har noget software kørende på den som kan
håndtere
* Private mail folders
* Fælles (shared) mail folders
* Private adressebøger
* Fælles adressebøger
* Er baseret på rigtige standarder, f.eks. SMTP og IMAP.

Og så skal man kunne bruge det fra såvel en Windows- som
Linux-baserede mail klienter.

Min første ide var at bruge IMAP. Det giver support for mail
folders - men så vidt jeg kan se, er alle folders private.
Nogen der ved, om man kan have fælles mail folders med IMAP ?

Adresse-bøger er et andet problem. Jeg tænkte på at man måske
kan sætte en LDAP server op til at klare det. Nogen der har
erfaringer med det ?

Og så er det lige med at finde et Windows program, der kan klare
de protokoller. Netscape's mail-klient kan, men er der nogen, der
har andre ideer ?

Så er der selvfølgelig problemet med at få vores nuværende mail-
folders konverteret til det nye format, men det er en helt
anden historie. Foreløbig er jeg blot ude efter noget, der kan
give os den funktionalitet, jeg ønsker.

Forslag modtages med tak :-)

--
Henrik Storner     | "Software engineering is a race between engineers
<storner@xxxxxxxx> |  who try to create foolproof software and the
                   |  universe which is trying to create bigger fools.
                   |  So far, the universe is winning..."

Follow ups