Re: ?

In <s6e52225.097@xxxxxxx> Dennis Bitsch Larsen <DBL@xxxxxxx> writes:

>Er det muligt at multiboote med Win95, NT og Linux, på samme fysiske disk ?

Ja.

>Er det muligt at multiboote med Win95 og NT på én disk og Linux på en anden ?

Ja

>I så fald ovenstående er muligt, i hvilken rækkefølge skal partitionerne oprettes og styresystemerne installeres?

Rækkefølgen er egentlig ligegyldig, men jeg ville tage Win95, NT og
Linux til sidst.

>I så fald ovenstående er muligt, hvilken bootmanager vil du anbefale ?

Et par stykker, faktisk.

1) NT's boot-loader loader NT og Win95.
2) LILO installeres på Linux' root-partition, altså *ikke* i MBR'en.
3) Så bruger du programmet "bootpart" til at oprette en ekstra entry
   i NT boot-menuen, som kan aktivere LILO.
    http://ourworld.compuserve.com/homepages/gvollant/bootpart.htm

Se også "Linux+NT-Loader" mini-HOWTO'en, som beskriver hvordan det
kan gøres.

--
Henrik Storner     | "Software engineering is a race between engineers
<storner@xxxxxxxx> |  who try to create foolproof software and the