Re: Kamera/framegrabber til Linux

Laura Andresen wrote:

> [...]
> tilbage til forhandleren. Forhandleren brugte ellers lang tid på at forklare mig at Linux
> sørgede for at skrive drivere til alt (hvem Linux så end er!!), så når der stod "WIN98
> compatible" på pakken - så kunne man godt regne med at der fandtes en linuxdriver
> (GAAAAAAB) - TJOEEEEEE det skal nok være rigtigt!!!!!!!!!
>
> Er der nogle der har gode erfaringer med et webkamera eller kamera + framegrabber til
> linux. Vi skal bruge det til at lave et lille visionprojekt med, så vi skal gerne kunne
> hente billeder fra kameraet med c/c++/java el.lign.

Hvis det skal være til vision skal I da bruge bedre kvalitet end
webkameraer normalt har?
Axis Neteye webkameraer kan man få billeder vha. ftp/http, men der er et
par sekunders forsinkelse.

> Jeg har fundet frem til at MATROX METEOR framegrabber skulle være godt - er der nogle der
> har gode/dårlige erfaringer?? (og hvor kan jeg købe en her i Danmark???).

Jeg ved at IMM's billedgruppe på DTU bruger dette kort, er det ikke det
kort der koster en bondegård i omegnen af 50kkr? Mht. Linux drivere ved
jeg ikke så meget.

Mvh Morten