Kamera/framegrabber til Linux

Hejsa,

Er der nogle der har erfaringer med kamera/webkamera under linux, jeg har lige købt et QuickCam VC (WC;-) fra LogiTech (LorteTech). Det er et fedt kamera - MEN efter lidt søgen på nettet fandt jeg ud af at det ikke var så fedt endda til Linux!!!!! ØV! Så mit råd er KØB IKKE EN LOGITECH QUICKCAM VC. Min er allerede pakket tilbage i kassen, undervejs tilbage til forhandleren. Forhandleren brugte ellers lang tid på at forklare mig at Linux sørgede for at skrive drivere til alt (hvem Linux så end er!!), så når der stod "WIN98 compatible" på pakken - så kunne man godt regne med at der fandtes en linuxdriver (GAAAAAAB) - TJOEEEEEE det skal nok være rigtigt!!!!!!!!!

Er der nogle der har gode erfaringer med et webkamera eller kamera + framegrabber til linux. Vi skal bruge det til at lave et lille visionprojekt med, så vi skal gerne kunne hente billeder fra kameraet med c/c++/java el.lign.

Jeg har fundet frem til at MATROX METEOR framegrabber skulle være godt - er der nogle der har gode/dårlige erfaringer?? (og hvor kan jeg købe en her i Danmark???).

Hilsen
Mads Andresen
Odense
madsa@xxxxxxxxxxxxxxxxx