root afvises ved telnet men ikke andre brugere?

Hej, Jeg har et lidt underligt problem som jeg håber der er nogen der kan
hjælpe med.

Når jeg logger på direkte på linux maskinen (med root) er der ingen
problemer, men hvis jeg forsøger at logge på fra en telnet session fra en
WIN98 maskine på samme netværk bliver root afvist med beskeden: "Login
incorrect"
Jeg kan stadig godt logge ind som en alm. bruger fra en telnet session og
derefter SU 'e til root, men det er lidt træls.
Kan det være en eller anden obskur security setting som ikke står rigtigt?

Jeg bruger RedHat 5.2.

Er der mon nogen der kan hjælpe?

P.F.T.
Jannik Lauridsen