Re: root afvises ved telnet men ikke andre brugere?

> Når jeg logger på direkte på linux maskinen (med root) er der ingen
> problemer, men hvis jeg forsøger at logge på fra en telnet session fra en
> WIN98 maskine på samme netværk bliver root afvist med beskeden: "Login
> incorrect"
> Jeg kan stadig godt logge ind som en alm. bruger fra en telnet session og
> derefter SU 'e til root, men det er lidt træls.
> Kan det være en eller anden obskur security setting som ikke står rigtigt?

Det er ikke en fejl, men en sikkerhedsfeature... Root har ikke lov til
særligt meget udefra (heller ikke FTP eller WWW) og sådan skal det helst
blive ved med at være. Hvis du absolut _vil_ give root adgang over telnet
kan du (tror jeg nok :)) tilføje "+:root:ALL" til bunden af
/etc/security/access.conf ...

/Jesper

"Microsoft does have a Year 2000 problem. We're it"
(c) unknown       - Go Linux! http://www.linux.org/