Re: Kun adgang for anonymous FTP

Frank Damgaard <frda@xxxxxxxxxxxxx> skrev:

> Nu ved jeg ikke hbilken der følger med Redhat, men hvis det er
> wu.ftp så læs "man wu-ftpd" .
> Der står at de users der står i /etc/ftpusers ikke får lov .
> Så tilføj blot alle users til /etc/ftpusers :)

Jeg kunne ikke lige finde bemeldte man side, men jeg gav mig til at
kigge lidt omkring. Jeg fandt frem til en lidt anden løsning, nemlig
ikke at indsætte alle brugere i /etc/ftpusers, men i stedet at fjerne
root fra samme fil. Gys! Men dernæst lavede jeg følgende /etc/ftphosts
fil:

 allow root localhost
 allow ftp *
 deny * *

som skulle tillade alle at logge ind anonymt, tillade root at logge
ind hvis det ikke kører ud over netværket - og ikke tillade andet.

Jeg har brug for root FTP adgang til et lille emacs trick med at
editere root's filer ved at åbne dem over FTP - så behøver man ikke at
køre emacs som root, hvilket er en tung sag.

Det ser ud til at virke; jeg bliver smidt af så snart jeg prøver
noget, jeg ikke vil have. Jeg kunne dog godt lige tænke mig at kaste
det herud (så det gjorde jeg tydeligvis :-) for at få I kloge folk til
at forvisse mig om, at jeg nu ikke har lavet noget dumt og åbnet et
eller andet stort hul. Især er jeg lidt bange for, om det med root til
localhost kan sniffes - eller om man kan logge ind som root udefra på
en eller anden måde?

--
Regards, Anders                         If a Microsoft product
(address is valid)                      fails, who do you sue?