Re: Større ethernet

In <36F7DB56.522478FA@xxxxxxxxxxx> S Stomper <socool_hot@xxxxxxxxxxx> writes:

>Kan man så ikke lave et script der virker sådan at idet øjeblik dhcp serveren
>tildeler en ipadresse, så modificeres reglerne med ipchains. Og når dhcp så timer
>out så modificeres de igen.

Joh, det kan måske godt lade sig gøre. Du skal dog ind og pille i sourcen til
dhcp-serveren, men det kan gøres.

>Det du mente var administrativt besværligt er forhåbentligt ikke at få dhcp til
>kun at uddele adresser efter verificering ???

Nej, jeg tænkte på vedligeholdelsen af dhcp config filen, hvis man bruger
Ethernet (MAC) adressen til verifikation.

>Kan dhcp fungere sådan at den "snupper ip'en tilbage" straks brugeren logger af?

Du kan sætte lease-tiden lavt, f.eks. 10 minutter.

--
Henrik Storner     | "Software engineering is a race between engineers
<storner@xxxxxxxx> |  who try to create foolproof software and the