Re: Leafnode & lp2

Erik Jakobsen wrote:

> Jeg er ved, at installere Leafnode. I punkt 3 står der:
> Create a "news" user if you don't have one.
> Hvad gør jeg her ??.

Kugger i /etc/passwd im der findes en user der hedder "news"
og ligeledes i /etc/group at der findes en gruppe der hedder "news" :

dvs. hhv i passwd:

og gruppe:

Log ind som root og lav en "su news" og se om det virker.
Program og direcotries mv. skal sikkert installeres med "news" som ejer,
det skulle cnews og inn i hvertfald. Men når man får det som .deb eller .rpm
så opdager man det ikke da installationen gør det automatisk.

> I pkt. 6 står der:
>
> Edit $ (LIBDIR) /config
>
> Hvad betyder det ??

Der er en config fil som skal tilrettes , men dens placering er
afhængig af det valge "LIBDIR", denne variabel er vel sat
til et eller andet path.

--
mvh Frank Damgaard  frda@xxxxxxxxxxxxx | frank@xxxxxxxx |fido  2:236/15.2