Re: Linux Single

Rasmus Brown Jensen wrote:

> Hejsa..
>
> En af mine kammerater viste mig at man blot kunne skrive "single" når
> LILO booter op og ændre root passwordet... Det irreterede mig groft, da
> jeg troede at jeg havde et 100% sikkert styresystem, men jeg regner med
> at man på en eller anden måde kan lave et eller andet så det ikke kan
> lade sig gøre..

Man skal du også indtaste sit password i runlevel 1(single user) ?? Det
er ihvertfald tilfældet med Redhat 5.0. Mht. sikkerhed: Når man har
adgang til den fysiske maskine er intet styresystem 100% sikkert. Dit
problem er at du vil boote Win98, ellers kunne du blot have sat timeout
til 0. Og sat BIOS'en op til kun at boote fra C drevet. Og sætte
password på BIOS'en.

Mvh Morten